Mindfulness

Meditation

Ønsker du at finde det sted i dig, hvor du finder ro og nærvær?

Der hvor du stopper tankemylder og giver plads til at trække vejret helt ned i maven. Alle kan lære mindfulness – Gennem mindful meditation arbejder du med åndedræt og bevidsthed. Du får redskaber og øvelser, så du bliver i stand til at modvirke stress og berolige dig sind.

Fordele ved mindful meditation:

  • mindfulness kan bringe forbedringer i både fysiske og psykologiske symptomer
  • positive ændringer i sundhed, holdninger og adfærd
  • forbedrer trivsel
  • gør det lettere at nyde glæder og være mindre optaget af bekymringer om succes og selvværd
  • forbedrer det fysiske helbred og mental sundhed
  • kontakt til din mavefornemmelse og intuition

Du oplever sikkert som mange andre at din hverdag kan være fortravlet? Det kan være du mærker det er svært at bevare fokus, at du med lynets hast forsøger at udføre mange opgaver på samme tid. At du skal leve op til mange roller i dit liv? Det er her i racet med at nå alle opgaver, at du oftest mister forbindelsen med nuet og dig selv. Mindfulness er for dig, der ønsker:

  • at få mere indre ro og glæde i hverdagen
  • at lære at håndtere stress og stressbelastninger
  • at mærke dig selv så du kan træffe de rigtige beslutninger – bruge din intuition
  • at forbedre koncentrationsevnen og kreativ tænkning
  • at øge evnen til at håndtere udfordringer
  • at have større selvindsigt og autenticitet
Mit ønske med mindfull meditation, er at skabe et rum til dig, hvor du kan slippe tankemylder og i stedet mærke ro og nærvær til dig selv. I ”dette rum” vil du opleve at vende tilbage til nærvær og glæde med at være dig. Du vil opleve at du skærper din sansning, intuition og bedre vil kunne lytte. Vi vil arbejde med krop og åndedræt gennem øvelser, som du også vil kunne brug hjemme. På hold arbejder vi med kontakt og større bevidsthed gennem:

  • Mindfulness
  • Meditationsøvelser
  • Tanker og overbevisninger
  • Englekort
  • Manifestation og visualisering
  • Bevidsthed og Personlig udvikling
Mindfulness betyder bevidst nærvær – en form for tilstedeværelse, der kommer af at være opmærksom på det, der er i nuet på en ikke-dømmende eller vurderende måde, med accept af det, der er. Teknikkerne i mindfulness stammer primært fra Buddhisme og yogaen, og metoden blev (gen-) skabt af Psykolog Jon Kabat-Zinn i USA i 1970´erne.

Mindfulness forløb

8 x 1,5 time med bevidst nærvær Mindfulness skaber indre ro i krop og sind, at træne dit nærvær og din koncentrationsevne samt gør dig mere bevidst og accepterende i din tilgang til livet. Der undervises i forskellige meditationsøvelser, skriftlige opgaver, øvelser i at forholde sig til sig selv og de tanker, følelser og kropslige fornemmelser, man har. Forløbet veksler mellem oplæg, forskellige øvelser og feedback fra deltagerne. Udveksle erfaringer undervejs. Kurset er ikke et terapi-forløb. Forløbet foregår i en gruppe på max. 16 personer. Hver gang afsluttes med en guidet meditation hvor du ligger. Medbring liggeunderlag, tæppe evt. pude og et par varme sokker. Forløbet starter Tirsdag d. 11. august 2020 Datoer 11/8, 18/8, 25/8, 1/9, 8/19, 15/9, 22/9 og 29/9 Tid Kl. 16.00 – 17.30 Sted Kræmmergade 7, 1.sal Pris 1000,- DKK (incl. Moms) Holdet starter ved 6 deltagere.

Markedspladsen 25, 1. Th
6800 Varde

Jyllandsgade 79B, 2 sal
6700 Esbjerg

Mobil 24 98 43 33
mail@heidihoejberg.dk