Virksomhed

 

Stressbelastning

Jeg arbejder ikke kun med din medarbejders stress symptomer
– men også med virksomhedens trivsel

Oplever du en medarbejder:
• Med øget stresssymptomer.
• Være mere sensitiv overfor lyde og lys.
• Være mere i opposition overfor nye opgaver.
• Svært ved at overskue ændringer.
• Der har en følelse af, at opgaverne kun bliver større.
• Der føler sig utilstrækkelig og mangler energi.
• Der er tæt på en sygemelding.

SRB er en nem 8 trins behandling, der akut kan hjælpe din krop i ro og balance igen.

Private virksomheder:
Stress er en tilstand, man oplever, når man føler, at der er ubalance mellem hverdagens belastninger – og de ressourcer, man har til at håndtere dem.
Stressbelastninger opstår ofte hos målrettede, engagerede og pligtopfyldende ressourcepersoner, der hjælper andre – men som mange gange overser deres egne behov.

Positivt set kan stress og kriser være det spark, der skal til for at få skabt nødvendige forandringer. Det bedste, man kan gøre for en stressramt medarbejder, er at komme i gang med et stressforløb med det samme.

Et typisk stressforløb
Stressforløb er meget individuelt, og det er forskelligt hvad der er brug for fra menneske til menneske. I starten er der brug for samtaler og opfølgning med kortere tid imellem og senere i forløbet når den stressramte er begyndt af få overblik igen, kan der gå længere tid imellem samtalerne – et normalt forløb kan variere mellem 6-10 sessioner.

Ved særlig stressbeslastning er SRB – en fantastisk behandling for at bringe nervesystemet som er i alarmberedskab i balance igen.

Stressbehandling og rådgivning er fleksibel og kan gennemføres på virksomheden, hos Heidi Højberg i Varde eller som samtaler via en sikker forbindelse.
• Kontakt Heidi Højberg på 24 98 43 33
• Vi tager en kort, afklarende samtale om nuværende situation og de behov der.
• Vi aftaler dato for vores første møde.
• Vi er hurtigt i gang med et målrettet forløb.

SRB hold

Det er muligt for din virksomhed at tilbyde hold til dine ansatte, som øger trivsel og mindsker stresssymptomer
Ofte skal der ikke mere end 5 x SRB og / eller 8 x mindfulness til at bringe nervesystemet i ro og balance.

Der arbejdes med metoder og øvelser som medarbejderne kan bruge hvor og når der er behov.

Hvad er stressbalancering?
Stressbalancering forebygger stressbelastninger. Det skaber ro i nervesystemet. Giver overblik og struktur, bedre håndtering af spidsbelastninger. redskaber til forebyggelse af fremtidige belastninger.
Forebyggelses af stressbelastninger og udbrændthed. Giver ro og overskud til at kunne håndtere pressede situationer-

Det får du ud af en StressRespons Balancering
SRB giver dig mulighed for total afslapning, afstresning og velvære. Jeg vil give dig de bedste og mest dybdegående veje til at få ro på hjerne, hjerte, krop og nervesystem og du vil efter behandlingen opleve en virkelig positiv effekt på dit velvære og din generelle tilstand.

Ligeledes vil dit fokus have flyttet sig fra hovedet og alt dets aktivitet til omsorgsfuldt fokus på kroppen og kroppens signaler.

  • Du vil komme fra hovedet ned i kroppen.
  • Din tankeaktivitet eller tankemylder vil blive dæmpet.
  • Du vil mærke hvordan der kommer helt ro på dit nervesystem
  • Du vil føle indre ro.
  • Du vil få lettere ved at sove.
  • Du vil mærke hvordan dine muskler vil slappe af.
  • Du kommer væk fra spændinger og smerter.
  • Du kommer i en dyb kontakt med din krop og de signaler du får fra den.
  • Tid til at virkelig at holde pause fra de krav omverdenen stiller til dig.


Hvor mange behandlinger er der brug for?
Antallet af behandlinger er individuelt.

Vi starter altid med en enkelt StressRespons Balancering og ser tiden an i en uges tid, hvorefter vi sammen tager stilling til, om der er brug for en opfølgende balancering.

Hvordan foregår StressRespons Balancering?
En StressRespons Balancering tager 1 1/2 time.

  • Først taler vi lidt om hvor i kroppen du mærker stressen mest.
  • Herefter går vi i gang, og snakker så lidt som muligt, så du kan få den ro der er så vigtig for at  balancere nervesystemet.
  • Vi starter med øvelser der har fokus på, at dit åndedræt bliver dybere og roligere og derved stimulerer
    den første beroligelse af nervesystemet.

Så laver vi en række blide og rolige kropsøvelser, der sikrer at eventuelt tankemylder dæmpes og bringer ro og fokus til kroppen. Vi laver mange gentagelser som er med til at berolige og afstresse og fortælle dit nervesystem, at der ikke er ”fare på færde”. Dette giver endnu mere ro I hjernen og balancering af dit nervesystem.

Vi slutter af med, at du kommer ned at ligge på et blødt underlag, bliver pakket godt ind i et varmt tæppe og bliver ført igennem en særlig øvelse der hjælper til at både din krop, dit sind og dit nervesystem bliver afslappet, roligt og balanceret, så du kommer i en dybere kontakt med dig selv.

Mindfulness hold

Hvad er mindfulnes?
Helt kort: Mindfulness er træning i af være til stede i nuet – bevidst nærværende. Træningen af dette foregår gennem øvelser og meditationer.
Mindfulness er en måde at være opmærksom på en bevidst måde uden at dømme.

Mindfulness skaber ro og nærvær og balancerer nervesystemet så du bedre kan overskue, strukturere og sætte fokus på det du kan ændre og slippe det du ikke kan ændre.

Det får du ud af Mindfulness
Mindfulness og meditation giver dig mulighed for afslapning, afstresning og velvære.

Du vil få de bedste og mest dybdegående veje til at få ro på hjerne, hjerte, krop og nervesystem og du vil efter behandlingen opleve en virkelig positiv effekt på dit velvære og din generelle tilstand, samt nye måde at anskue verden på.

Ligeledes vil dit fokus have flyttet sig fra hovedet og alt dets aktivitet til omsorgsfuld fokus på kroppen og kroppens signaler.

  • Du vil komme fra hovedet ned i kroppen.
  • Din tankeaktivitet eller tankemylder vil blive dæmpet.
  • Du vil mærke hvordan der kommer helt ro på dit nervesystem
  • Du vil føle indre ro.
  • Du vil få lettere ved at sove.
  • Du vil mærke at du har lettere ved at overskue og strukturer.
  • Du kommer til flytter fokus fra begrænsninger til muligheder.
  • Du kommer i en dyb kontakt med din krop og de signaler du får fra den.
  • Tid til at virkelig at holde pause fra de krav omverdenen stiller til dig.


Hvor langt er et mindfulnessforløb?
Antallet af behandlinger er individuelt.

Vi starter altid med en enkelt StressRespons Balancering og ser tiden an i en uges tid, hvorefter vi sammen tager stilling til, om der er brug for en opfølgende balancering.

Vi slutter af med, at du kommer ned at ligge på et blødt underlag, bliver pakket godt ind i et varmt tæppe og bliver ført igennem en særlig øvelse der hjælper til at både din krop, dit sind og dit nervesystem bliver afslappet, roligt og balanceret, så du kommer i en dybere kontakt med dig selv.

Hvordan foregår Mindfulness?
En Mindfulness session varer 1 1/2 time.
• Vi arbejder med åndedrættet
• Forskellige øvelser som skærper din bevidsthed både på dit åndedræt, dine tanker og din
krop
• Vi arbejder med spirituelt mindfulness
• Vi arbejder med skriftlige øvelser og taknemlighedsdagbog
• Vi arbejder med øvelser du kan bruge i din dagligdag – som gør mindfulness nærværende i
din hverdag.
Vi slutter af med, at du kommer ned at ligge på et blødt underlag, bliver pakket godt ind i et
varmt tæppe og bliver ført igennem en særlig øvelse der hjælper til at både din krop, dit sind
og dit nervesystem bliver afslappet, roligt og balanceret, så du kommer i en dybere kontakt
med dig selv.

Hvad gør jeg herfra? 

Send mig en mail eller sms
mail@heidihoejberg.dk

Mobil: 24 98  43 33

Så kontakter jeg dig, hvor vi aftaler nærmere.

En medarbejder skal helst have en behandling inden for kort tid, så kroppen kan få hvile og blive balanceret igen, så din medarbejder ikke skal være for længe i en overaktiv og stresset tilstand, da stress på lang sigt kan være skadelig.

Jeg glæder mig til, at høre fra dig og at hjælpe dig, din medarbejder og din virksomhed.

Markedspladsen 25, 1. Th
6800 Varde

Jyllandsgade 79B, 2 sal
6700 Esbjerg

Mobil 24 98 43 33
mail@heidihoejberg.dk